Зворотній
виклик
Надіслати
повідомлення
Надіслати
запит
Контакти

Плити перекриття - зберігання, транспортування, монтаж

09 июня, 2022
3797

Перевезення, вивантаження та складування плит перекриття, а також основне правило монтажу.

Дуже часте явище з яким ми стикаємося по ходу своєї роботи і замовники в процесі будівництва - це якраз пошкодження пустотних плит перекриття, що в подальшому призводить до перезамовлення поламаних або тріснутих плит і як наслідок «попадання на гроші» і затягування термінів. А все це відбувається з простої та банальної причини – незнання правил розвантаження, зберігання та монтажу ЗБ перекритів.

 

У цій статті ми спробуємо максимально по простому описати дані роботи і показати типові помилки.

 

Для того щоб уникнути таких ситуацій потрібно:

  • по-перше – наймати професіоналів своєї справи;
  • по-друге – самому розуміти суть процесів;
  • по-третє – контролювати хоча б основні етапи будівництва.

 

Так чи інакше знання цих кількох нескладних правил убезпечить Вас від небажаних ситуацій.

 

Потрібно чітко розуміти, що специфіка конструкції плит перекриття полягає в тому, що хоч це зберігання, хоч доставка, хоч експлуатація – плити повинні мати тільки дві точки спирання, і розташовані вони тільки по краях!

Правило використання плит перекриття

 

Отже, почнемо по порядку:

Транспортування плит перекриття

 

  1. Плити перекриття складаються на кузові машини штабелями не більше 4-х штук у висоту, в окремих випадках 5-и;
  2. Як і при зберіганні плити повинні бути перекладені транспортувальними брусками (по два між плитами, розміщення брусків від краю плити не більше 40см);

І потрібно ще сказати про правильну розкладку плит по всьому кузову вантажної машини - якщо все зробити вірно, то використовується максимально вся вантажна площа відповідно до можливої ​​ваги транспортування. Для більшого розуміння скажемо так – потрібно правильно скомпонувати кількість рядів та викладення штабеля у висоту виходячи з нашого кількісного та розмірного ряду.

 

Чесно кажучи, цей процес мало важливий для покупця, який замовив продукцію безпосередньо з доставкою, але все ж таки по основних його пунктами ми пройшлися.

Доставка, вивантаження і зберігання плит перекриття

Вивантаження пустотних плит

 

Насамперед зробимо акцент на способі доставки:

  • Доставка звичайною вантажною машиною. Вчасно потрібно замовити кран. З розумінням того на яку висоту та відстань будуть подаватися вироби, підганяємо кран з відповідним вильотом стріли та вантажопідйомністю.
  • Доставка машиною із краном маніпулятором. На етапі замовлення доставки потрібно підібрати відповідну тоннажу і довжині плит машину і щоб її маніпулятор, зміг підняти і здійснити вивантаження на задану відстань і висоту.

Якщо йдеться про висотне будівництво, то зазвичай на об'єктах є стаціонарні баштові крани.

 

Далі:

  • Правильно вибираємо і готуємо місце для розміщення плит (докладніше про підготовку місця поговоримо трохи пізніше). Забезпечуємо заїзд та вільне розміщення як машини, так і крана.
  • Стропальники. Для виконання даної роботи необхідно мінімум два робітники (бажано тямущі, зі знаннями правил штабелювання та монтажу ПК)
  • Кран, використовуючи гаки, піднімає за монтажні петлі плити та акуратно вивантажує їх на підкладені робітниками дерев'яні бруски. Якщо ми вивантажуємо безпетельні плити, а такі теж є, то захоплення здійснюємо спеціальними стропами або захватами.

Тонкощі та нюанси даного процесу переплітаються з наступним, найважливішим розділом, тому відразу перейдемо до нього

 

Штабелювання та зберігання плит перекриттів

 

Саме цей етап у замовників та їх підрядників спричиняє труднощі. Пов'язані вони насамперед із незнанням правил.

 

  1. Вибір місця - по простому - головне, щоб нікому не заважало і при монтажі щоб кран дістав;
  2. Підготовка місця – поверхня має бути рівною та горизонтальною. Якщо є перекіс ґрунту, то майданчик потрібно обов'язково розрівняти та ущільнити;
  3. Прокладки - нижні дерев'яні бруски повинні бути перетином від 100*100мм, а проміжні від 40*40мм. Відстань від краю плит 20-40см. Усі прокладки встановлюються рівно одна над одною.
  4. Послідовність – рекомендується укладати плити у тій послідовності, в якій їх монтуватимуть. Таким чином ми позбавимося від їх додаткового перекладання;
  5. Якщо планується зберігання на тривалий період, обов'язково потрібно передбачити накриття або інший захист від зовнішнього атмосферного впливу. Інакше від контакту з вологою і впливу холод-жара відкрита арматура може покритися корозією, а бетон з часом почати відлущуватися і можлива поява пористості структури. Все це призведе до втрати міцності вашого міжповерхового перекриття.

Як штабелювати і хранити плити перекриття

Штабелювання плит перекриття:

  1. В один ряд викладаються плити однакової довжини і однакової ширини, або з невеликими розбіжностями;
  2. Позначення мають бути на видноті, а монтажні петлі дивитися угору;
  3. Хоча на заводах плити і складують до 10-12 штук в стопку, в реальних умовах будівництва поверхня майданчиків далека від ідеалу, навіть якщо це асфальт. А в більшості випадків йдеться про ґрунтові основи з можливим просіданням, то в таких випадках ми рекомендуємо викладку висотою максимум у 5ть плит;

 

Помилки складування

Розглянемо цю тему на прикладі нещодавньої події.

Помилки зберігання панелей перекриття на будівельному майданчику

Наша компанія успішно здійснила продаж та доставку плит перекриття. І як би все добре, але через певний час був дзвінок від замовника з претензією про те, що ми привезли браковану продукцію. Звичайно, ми приїхали на об'єкт з метою провести попередній огляд, але до передачі рекламації на завод навіть не дійшло...

На цьому фото бачимо сім панелей, викладених в один ряд. Як би все непогано. Але давайте збільшимо фотографію, пройдемося по нюансах і оцінимо результат, що склався.

 

  1. Не підготовлена ​​поверхня – маємо перекошену, не ущільнену глиняну поверхню, що просіла під важким та габаритним залізобетоном;Просадка грунта та зламаний прокладочний брус під вагою плит перекриття
  2. Нижні бруски мають невеликий переріз. Як наслідок один з них при осадці ґрунту не витримав навантаження і зламався;
  3. Брус прокладки покладений по середині панелі. Ця помилка призводить до неправильного розподілу навантаження від ваги всієї стопки і також збільшує ризик поломки або тріщини ПК;Зламана плита перекриття і невірно покладений брус-прокладка
  4. Хаотичне розташування прокладок. Брусків між панелями має бути лише два і розміщуватися вони повинні на відстані не більше 40 см від краю;
  5. Верхня панель більшої ширини і меншої довжини, що знову ж таки дає надлишкове навантаження на плиту, що знаходиться під нею;
  6. Стопка висотою в сім плит. При зберіганні на заводській горизонтально рівний і твердій поверхні часто буває, що висота ряду досягає 2,5м. Але саме в нашій ситуація, зі слабким і нерівним грунтом це і спричинило його просідання;

 

Тепер результат: перелом нижньої панелі та тріщина на другій знизу!

 

Монтаж плит перекриттів

 

Часто будівельники роблять укладання перекриттів безпосередньо з кузова автомобіля, минаючи проміжне складування та зберігання. Дуже правильне рішення – воно допоможе заощадити гроші за рахунок часу роботи крана і робітників. Головне, щоб у момент доставки місце під плити було готове і технічно це було можливо здійснити.

 

І так – основні правила монтажу:

  • Підготовка основи: Плити перекриття повинні монтуватись на ідеальні горизонтально рівні несучі стіни. Тому якщо виявляється перекіс, то потрібно його обов'язково усунути заливкою бетонного армуючого пояса на висоту не менше 15см. Також армопояс необхідний для рівномірного розподілу навантаження при будівництві стін із крихких стінових матеріалів за типом газоблок або керамоблок.
  • Будівельний розчин: на поверхню стін наноситься цементно-піщана суміш марки не менше ніж М100 і рівномірно розподіляється товщиною від 15 до 30мм.
  • Укладання плит: кран використовуючи захватні елементи у вигляді гаків або строп подає плити до місця встановлення. Робітники акуратно контролюють та встановлюють їх у потрібне місце.

Як правильно монтувати плити перекриття

Головне правило монтажу - це дотримання оптимальної глибини спирання плит перекриття - вона повинно бути не меньше 80мм на бетоні і 120мм на цеглі. А граничний максимум 200-250мм

 

Щоб не робити цю статтю дуже довгою і нудною для читачів, то про всі тонкощі та деталі саме укладання перекриттів ми поговоримо в наступній публікації.